Vítejte na webových stránkách ČSSD Brno-Maloměřice a Obřany.

Najdete zde aktuální informace o našich aktivitách v Brno-Maloměřicích a Obřanech a kandidátech ČSSD za Brno-Maloměřice a Obřany.

 


 

Mostů přes řeku není nikdy dost

Po 12.10.2015 10:11

Mostů přes řeku není nikdy dost

Klikněte pro zvětšení obrázku.

Vedení MČ Brno Maloměřice a Obřany se podařilo prosadit výstavbu nového turistického mostu u Těsnohlídkova údolí. Výrazně se tak zvýší bezpečnost turistů, kteří kvůli zkrácení vycházky neváhali riskovat své životy. Bližší podrobnosti má místostarosta městské části, Ing. Stanislav Dvořák z ČSSD.

Nevím, jestli ještě žijí pamětníci, kteří si vybaví, jak u elektrikářské louky stávala lávka přes řeku Svitavu. Já si to nepamatuji. Tuto informaci mám pouze z vyprávění. Lávka měla spojovat modrou a červenou turistickou cestu. Pro poutníky, kteří šli po pravém břehu, byla vlastně vstupní branou do Těsnohlídkova údolí. Pak zmizela, zato však, zejména v posledních letech, přibývalo množství dobrodruhů, kteří - i na kolech či s dětmi -překonávali řeku po kolejích železničního mostu.

Snažil jsem se o nápravu prakticky ihned po tom, co jsem se stal místostarostou. Nebylo to jednoduché. Jenom získat souhlas SŽDC trvalo více než tři roky. Železničáři se obávali, aby jim nová konstrukce nebránila v opravách „svého“ mostu, pak jsme museli nechat prověřit, zda po stavbě nové lávky nebudou vznikat tak zvané bludné proudy, které by mohly poničit konstrukci železničního mostu. Obavy mělo i Povodí Moravy. Jejich podmínkou byla dostatečná výška nové lávky a její pevné uchycení na mostě. To proto, aby nebyla při povodni nebezpečná. Vysvětlovat a přesvědčovat jsme koneckonců museli i některé z našich chatařů, kterým nevyhovuje zvýšený pohyb lidí po zpřístupnění skalky před Bílovicemi. Nakonec se nám společně podařilo nalézt řešení, které bude snad vyhovovat jak železnicím, tak i vodohospodářům, turistům i lidem z naší městské části.

 Výstavba je naplánována tak, že ani při montáži ocelové konstrukce nebude nutné omezit provoz na železniční trati do Bílovic nad Svitavou. Nová lávka bude zavěšena na železniční most ocelovou pozinkovanou konstrukcí, tvořenou soustavou konzol a podélných nosníků z válcovaných profilů, a na turistické trasy napojena přístupovými rampami. Šířku lávky se nám podařilo domluvit na 1,5 metru. Takto se na ní pak kola i kočárky vzájemně vyhnou.

Pokud bude (opět) mírná zima, mohla by nová lávka sloužit už okolo vánoc. Zaleží nejen na počasí, ale i na rychlosti, s níž nám bude vydáno stavební povolení. Během října bychom mohli začít s betonováním a od poloviny listopadu s montáží. Další práce pak dle rozmarů matky přírody…

Každopádně však s novým začátkem výletnické sezóny přivítáme do rodiny obřansko-maloměřických mostů a lávek novou, fešnou kolegyni s důležitým úkolem. Převést bezpečně pěší i cyklisty z jednoho břehu řeky na druhý. Skončí tak mnoholeté provizorium adrenalinových procházek po kolejích za výjezdem z tunelu. Při výstavbě postavíme kolem trati plot, takže definitivně ubude zase jedno místo, kde se dalo snadno riskovat svůj život.

Závěrem se sluší, poděkovat se, že pětimilionovou investici do padesátimetrového mostu nám zafinancuje město Brno.

Ing. Stanislav Dvořák, místostarosta MČ Brno Maloměřice a Obřany